Škoda je predstavila inovativnu verziju najprodavanijeg modela Škoda Octavia, sa suptilnim modifikacijama dizajna, nadogradnjom tehnologije i održivijim enterijerom.
Škoda je predstavila inovativnu verziju najprodavanijeg modela Škoda Octavia, sa suptilnim modifikacijama dizajna, nadogradnjom tehnologije i održivijim enterijerom.
„Naši kupci sa pravom očekuju mnogo od modela Octavia i ovo osveženje podiže naš najprodavaniji model na viši nivo. Inovacije kao što su potpuno redizajniran infotainment sistem, novi sistemi bezbednosti, povećana upotreba održivih materijala i snažnija prednja svetla, čine automobil još boljim za svakodnevne istraživače. Uveren sam da će najnovija Octavia iznenaditi i oduševiti vozače i putnike, i tako potvrditi mesto našeg najpopularnijeg automobila“, kaže Klaus Zellmer, Škoda generalni direktor.
Suptilno unapređen dizajn
Promene u izgledu automobila su primetne, a da nisu nametljive. To uključuje promenu oblika farova, koji sada fizički i grafički čvršće ’’grle’’ rešetku hladnjaka. Prednja maska automobila je takođe pretrpela male izmene sa uspravnijim rešetkama, a ceo prednji deo izgleda elegantnije. Jedan od razloga za ovaj utisak je bliže poravnanje linija prednjeg dela. Zadnji branik je takođe potpuno nov.
Novi automobil izgleda veoma sveže, kao da su dizajneri jednostavnim linijama osvežili dizajn. Ipak, promene dizajna prednjeg i zadnjeg dela su značajne i veoma sofisticirane. Neki elementi unapređene Octavia verzije su inspirisani dizajnom nove verzije modela Superb, ali su kod modela Octavia ovi elementi dobili sportski izgled. Jedna od filozofija Škoda dizajnera je da što je model manji, dizajn može biti dinamičniji. I zaista, inovirana Octavia dolazi i u RS varijanti.
Održivost i bolja tehnologija
Prednja svetla u novom dizajnu sada dolaze sa opciono poboljšanom LED Matrix tehnologijom sa 36 segmenata umesto 24, i novim karakteristikama koje omogućavaju da se svetla za maglu ’’izvuku’’ iz branika. U ovoj verziji, farovi takođe imaju moderan Crystallinium svetlosni dizajn element.
U unutrašnjosti automobila putnici mogu da se raduju održivijim materijalima i opcionom infotainment displejom od 13’’. Ekran od deset inča je sada deo standardnog paketa opreme, a unapređena Octavia takođe dolazi sa dvo-zonskom automatskom kontrolom klime u standardnom paketu opreme, snažnijim punjenjem povezanih uređaja preko USB-C porta i poboljšanim Kessy sistemom za zaključavanje automobila bez ključa.
Nova Octavia će biti dostupna u četiri nivoa opreme: Essence, Selection, Sportline i RS. Takođe, kupci mogu da izaberu enterijer u jednoj od devet Design Selection paketa opreme. Postoji i mogućnost izbora ergonomskih sedišta sa AGR sertifikatom i funkcijom masaže.
Unapređena Octavia je opremljena sa novim funkcijama za pomoć u vožnji i sistemima za bezbednost. Nove inteligentne asistencije Park Assist i Remote Park Assist će olakšati parkiranje, dok je bezbednost, posebno na dugim putovanjima, poboljšana novim sistemom za procenu umora vozača. Ovaj sistem više ne radi samo sa podacima o kretanju volana, već prati informacije iz više izvora i može razlikovati kratkotrajnu nepažnju od stvarnog umora. ChatGPT chatbot zasnovan na veštačkoj inteligenciji biće standardno integrisan u Laura glasovni asistent, uvodeći niz novih mogućnosti koje daleko prevazilaze prethodne glasovne komande.
Snažni motori
Ispod haube, unapređena Octavia može da ima jedan od pet pogonskih jedinica. Osnovna opcija je 1.5 TSI motor od 85 kW, koji je uparen sa šestostepenim manuelnim ili sedmostepenim DSG automatskim menjačem. Postoji i verzija ovog pogonskog agregata od 110 kW, dok mild-hybrid verzija ima samo DSG menjač.
Viši u rangu su dvolitarski motori, tako što će za verziju sa pogonom na sve točkove biće dostupan 2.0 TSI motor snage 150 kW sa automatskim menjačem, dok RS verzija sa DSG menjačem isporučuje 195 kW. Dostupna su i dva 2.0 TDI dizel motora, tako što verzija od 85 kW ima šestostepeni manuelni menjač, a verzija od 110 kW ponovo ima sedmostepeni DSG menjač.