Proizvođač automobila zabeležio je posebno snažan rast isporuka vozila u Rusiji (+54,3%), Indiji (+31,2%), istočnoj Evropi (+35,0%) i zapadnoj Evropi (+30,9%). U prvoj polovini 2021. godine, ŠKODA AUTO grupa* povećala je prihod od prodaje za 35,2% na godišnjem nivou na 10.199 milijardi evra, dok je operativna dobit značajno porasla za 327,2% na 974 miliona evra u istom vremenskom periodu, što je takođe premašilo brojku za pretpandemijsku 2019. godinu. Povrat od prodaje dosegao je vrlo visok nivo od 9,6% u prvoj polovini godine.
Thomas Schäfer, izvršni direktor ŠKODA AUTO, kaže: „Možemo se osvrnuti na snažnu prvu polovinu godine. Uprkos nedostatku poluprovodnika i uticaju pandemije, uspeli smo čak i da poboljšamo rezultate predpandemijske 2019. godine. Čestitao bih celom ŠKODA timu na ovom sjajnom performansu! To nam je dalo odličnu osnovu za uspešnu implementaciju naše nove korporativne strategije NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030.“
Klaus-Dieter Schürmann, član Borda ŠKODA AUTO za financije i IT, dodaje: „Naš program efikasnosti daje rezultate. Zahvaljujući strogoj kontroli troškova i daljim merama optimizacije, posebno u prodaji, uspeli smo značajno da povećamo operativnu dobit i prihode od prodaje u prvoj polovini godine. ŠKODA AUTO je održivo profitabilna kompanija s povratom od prodaje od 9,6%. To mi daje samopouzdanje za drugu polovinu godine. Održavamo visok nivo discipline u pogledu troškova.”
Martin Jahn, član Borda ŠKODA AUTO za prodaju i marketing, naglašava: „Podaci o isporukama u prvoj polovini godine govore sami za sebe: naša kampanja pogađa kupce. Beležimo najjači rast u Rusiji i Evropi. Nakon uspešnog lansiranja modela ENYAQ iV, nedavno nadograđeni modeli KODIAQ i FABIA stvoriće dalji podsticaj za rast.“
ŠKODA AUTO je ostvarila ubrzanje nakon izazovne 2020. godine. U prvoj polovini godine prihod od prodaje povećan je za 35,2% na 10.199 milijardi evra u odnosu na isti period prošle godine. Kompanija je više nego utrostručila operativnu dobit u istom vremenskom periodu u odnosu na prethodnu godinu na 974 miliona evra. Povrat od prodaje je na vrlo visokom nivou od 9,6%. Brend je uspeo da poveća isporuke kupcima širom sveta za više od petine na 515.300 vozila.
Sa svojom novom NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030, brend uspešno prolazi kroz ovu deceniju transformacije. Kao deo strategije, kompanija postavlja ambiciozne ciljeve u područjima održivog rasta, razvoja novih prodajnih regija i elektrifikacije. Do 2030. ŠKODA AUTO planira da postane jedan od pet najprodavanijih brendova automobila u Evropi. Da bi to postigao, češki proizvođač automobila fokusira se na posebno pristupačne početne modele i snažan, elektrifikovan portfolio modela. Osim toga, ŠKODA nastoji da postane vodeći evropski brand u Indiji, Rusiji i severnoj Africi. U saradnji s Volkswagen Grupom i partnerima iz politike i poslovanja, ŠKODA AUTO takođe radi na uspostavljanju Republike Češke kao središta za elektromobilnost.
Prva polovina 2021. godine: ŠKODA AUTO isporučila 515.300 vozila širom sveta
Od januara do juna češki proizvođač automobila isporučio je kupcima širom sveta 515.300 vozila, 20,8% više nego u istom periodu prošle godine (prva polovina 2020: 426.700 vozila).
U zapadnoj Evropi, ŠKODA AUTO je u prvoj polovini godine zabeležila 237.900 isporuka, 30,9% više nego u periodu od januaru do juna 2020. U Nemačkoj, svom najvećem pojedinačnom tržištu, kompanija je povećala isporuke kupcima za 19,4% u odnosu na prošlu godinu, na 75.900 vozila (prva polovina 2020: 63.600 vozila).
U centralnoj Evropi proizvođač automobila isporučio je kupcima 97.400 vozila u prvoj polovini 2021. godine (u poređenju sa 84.400 vozila od januara do juna 2020; + 15,4%). Na domaćem češkom tržištu, ŠKODA je povećala isporuke kupcima za 11,7% na 44.000 vozila (39.400 vozila u istom periodu prethodne godine). U istočnoj Evropi, bez Rusije, kompanija je povećala isporuke kupcima za 35,0% na 22.500 vozila (od januara do juna 2020: 16.700 vozila).
U Rusiji je proizvođač isporučio 52.800 vozila od januara do juna, značajno nadmašujući ne samo isti period prošle godine (prva polovina 2020: 34.200 vozila; +54,3%), već i brojke pre pandemije.
U Kini je isporuka kupcima smanjena za 43,1% na 44.000 jedinica u prvoj polovini 2021. (isti period 2020: 77.400 vozila). Glavni razlog za to je nedostatak poluprovodnika.
U Indiji je ŠKODA AUTO isporučila 4.900 vozila od januara do juna 2021. (prva polovina 2020: 3.700 vozila; +31,2%).
U Turskoj je brend zabeležio snažan rast isporuka vozila od 129,8% (prva polovina 2021: 17.600 vozila; prva polovina 2020: 7.600 vozila).
Isporuke kupcima brenda ŠKODA u prvoj polovini 2021 (u jedinicama, zaokruženo, po modelima; +/- u procentima u poređenju sa prvom polovinom 2020. godine):
ŠKODA OCTAVIA (121.000; +9.3%)
ŠKODA KAROQ (75.500; +34.3%)
ŠKODA KAMIQ (73.700; +40.4%)
ŠKODA KODIAQ (64.700; +6.5%)
ŠKODA FABIA (56.600; +17.7%)
ŠKODA SUPERB (40.100; +6.1%)
ŠKODA RAPID (37.900; +35.1%)
ŠKODA SCALA (28.000; +2.5%)
ŠKODA ENYAQ (14.600; -)
ŠKODA CITIGOe iV (samo u Evropi: 3.100; -40.4%)
*ŠKODA AUTO Grupu čine ŠKODA AUTO a.s, ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o., ŠKODA AUTO Deutschland GmbH, SKODA AUTO Volkswagen India Private Ltd. i udeo u kompaniji OOO VOLKSWAGEN Group RUS.