Posle rata, čehoslovačke ekonomske aktivnosti su pogođene procesom nacionalizacije. U sastav kompanije ulaze i filijale u gradovima Kvasini i Vrchlabi. Počinje socijalistička era koja potpuno menja pravac čehoslovačke automobilske industrije.
Auto fabrika se restrukturira pod novim imenom AZNP (Automobilove zavodi narodni podnik – „Nacionalno preduzeće za proizvodnju automobila“). Pokrenuta je proizvodnja Škode 1101. Model je bio poznatiji kao 'Tudor' zbog svoje karoserije.
Škoda osvaja Predsednički pehar u trci na 1000 km Montevideo – Melo Montevideo.
Oklopni državni specijal („VOS“) označava kraj proizvodnje luksuznih automobila srednje veličine i osnovnog nivoa u Mladoj Boleslavi za dugo vremena unapred.
Škoda predstavlja sedan 1200. Jedna od inovacija vrednih pažnje je potpuno metalna karoserija koja zamenjuje prethodno korišćenu kombinaciju drveta i metala. U Evropi, potpuno metalna karoserija počinje da se široko koristi tek krajem 1950-ih.
Škoda 440 Spartak je lansirana na tržište.