This page is a supplementary page of the opening page. Click the button to get back.
Istorija kompanije

1936 - 1945

Automobilska kompanija je 1936. godine bila na prvom mestu među domaćim proizvođačima automobila, a pozitivne reakcije stižu i iz drugih zemalja. Početkom Drugog svetskog rata i okupacije, proizvodnja se fokusira na potrebe Nemačke. Fabrika je bombardovana pred kraj rata.

1936

Škoda zauzima drugo mesto na reliju Monte Karlo sa modelom Popular Sport, modelom kasnije poznatim kao Monte Karlo. Popular nastavlja da pobeđuje na trkama u Africi, Balkanu i Urugvaju. Asortiman modela je proširen i uključuje model srednje veličine Škoda Favaorit.

1939

Škoda Popular 995 je lansirana. Ova „Škoda za ljude“ (na češkom „Škoda pro lid“) nosi nadimak „Liduška“, što je žensko ime koje odražava reč „lidovy“ („narodna“). Civilna proizvodnja je zaustavljena sa izbijanjem Drugog svetskog rata. Celu grupu sada kontroliše Reichsverke Hermann Goring AG.

1940

Automobilska industrija prelazi na ratnu proizvodnju. Pored naoružanja, uglavnom proizvodi razne vrste dostavnih kola, vozila sa pogonom na sve točkove i teški traktor RSO.

1945

Prvi modernizovani automobili Škoda Popular napuštaju oštećenu fabriku Mlada Boleslav. Državnu ekonomiju kontroliše socijalistički režim – u proleće 1945. dolazi do nacionalizacije velikih kompanija, uključujući Škoda Works u Plzenu i ASAP u Mladoj Boleslavi.